Publicidad

dijous, 30 d’octubre de 2014

Competències personals i socials per a ser un bon emprenedor



S’ha d’aconseguir:

  • Reconèixer els conceptes associats a qualitats personals i socials.
  • Identificar les qualitats personals i socials relacionades amb l’esperit emprenedor.
  • Establir un pla d’entrenament i millora de les competències socials.

Els tres elements de la comunicació són emissor, receptor i missatge. Per a ser un bon comunicador abans s’ha de ser un bon oient.

Comunicar un argument:

  1. Començament.
  2. Cos del missatge.
  3. Conclusió.

Per a comunicar bé:

  • Escoltar primer.
  • Mirar de no interrompre.
  • Pensar el que és dirà.

Obstacles de la comunicació:

  • Fer referència a la pròpia experiència.
  • Endevinar els pensaments.
  • Somniar despert.

Els gestos, el to de veu, el volum o la situació en que s’engloba el missatge condicionen el significat. La distància interpersonal també influeix en la comunicació.

Comunicació telemàtica:

  1. Ha de ser eficaç.
  2. S’ha de tenir cura en la redacció.
  3. Evitar les faltes d’ortografia.
  4. Utilitzar llenguatge senzill.
  5. Evitar missatges llargs.
  6. Utilitzar termes precisos.
  7. Estructurar les idees.
  8. Ser amable i positiu.
  9. Evitar paraules grolleres.
  10. Respondre sempre i no trigar gaire.
  11. Vigilar el to en el xat.
  12. Reforçar l’expressivitat amb les emocions.

La comunicació empresarial té dos objectius:

  1. Aconseguir transmetre informació adequada als membres de l’organització. Comunicació interna.
  2. Que els clients ens considerin generadors de qualitat. Comunicació externa.

Si els directius d’una empresa transmeten adequadament la informació que volen donar aconseguiran que:

  • Els treballadors hi estiguin més implicats.
  • Tots assumeixin els mateixos objectius i treballin en la mateixa direcció.
  • Millorin la producció i la satisfacció dels treballadors.

L’actitud assertiva consisteix a defensar les opinions, idees, drets, sense fer que l’altra persona es senti malament. Tindrà conseqüències positives en la vida diària i en la trajectòria professional.

Millorar l’assertivitat:

  • Saber l’estil d’assertivitat.
  • Estar convençuts que els nostres drets són tan importants com els dels altres.
  • Identificar les situacions en que som agressius i passius.
  • Reconèixer quan manipulem i quan ens manipulen.
  • Compte amb el llenguatge no verbal.
  • Pensar un comportament abans d’actuar.

L’empatia és la capacitat de posar-nos en el lloc de l’altre i de comprendre els seus sentiments. Millorar l’empatia:

  1. Escoltar amb la ment molt oberta.
  2. No jutjar.
  3. No interrompre.
  4. Mostrar amb el llenguatge aprovació i estímul.
  5. No ferir amb els comentaris.
  6. Ésser tolerant.
  7. Mirar de no mostrar pressa.

Obstacles en l’empatia:

  • Treure importància al problema de l’altra persona.
  • Posar-se sempre un mateix com exemple.
  • Ridiculitzar els sentiments de l’altra persona.

Per a formar un equip s’ha de donar:

  • Finalitat.
  • Pla d’acció.
  • Cooperació i comunicació positiva.
  • Resoldre les diferències.
  • Buscar els moments.
  • No frustrar-se

Avantatges del treball en equip:

  • Es distribueix la feina segons els paràmetres que es decideixen.
  • S’assumeix una finalitat com una i tots lluiten per aconseguir-la.
  • Es prenen decisions en funció d’opinions diferents.
  • Es fomenten la participació i el compromís.
  • Es resolen conflictes.

Inconvenients del treball en equip:

  • Assignació de tasques no proporcionades.
  • Capacitat de manipulació o de ser manipulats.
  • Excés de timidesa.
  • Comportaments poc assertius.
  • Coordinació inadequada.
  • Conformisme.
  • Reducció de l’esforç individual.

Un bon líder ha de tenir:

  • Carisma.
  • Proposar objectius claus.
  • Comunicació.
  • Resoldre conflictes.
  • Estratègia.
  • Compromís amb l’equip.
  • Reforç positiu.

Una negociació és un procés entre dues parts en conflicte amb la intenció d’assolir un acord que tots acceptin. Els factors d’èxit en la negociació són:

-          Conèixer les alternatives i les opcions.
-          Identificar els nostres interessos.
-          Fonamentar les nostres posicions.
-          Mantenir una bona comunicació.
-          Seleccionar bé les persones negociadores.
-          Establir tècniques adequades a la situació.

Les fases de la negociació són:

  • Preparació.
  • Presentació.
  • Propostes i intercanvis.
  • Acord o tancament.

Les estratègies de la negociació són:

  • Confrontació.
  • Cooperativa.
  • De rendició.



1 comentari:

  1. Molt bon article, simple, fàcil de llegir, curt i va diu tot allò que s'ha de dir. Enhorabona, m'ha agradat molt, espere poc a poc demostrar que tinc les competencies d'una persona emprenedora.

    Un salut

    ResponElimina