Publicidad

dilluns, 7 de setembre de 2015

Pla estratègic personal



PLANIFICACIÓ



Dia 1. A què vull dedicar els propers anys de la meva vida?
Dia 2. M’imagino com seré.
Dia 3. Com vols viure.
Dia 4. Les coses que m’importen a la vida.
Dia 5, 6 i 7. On són els meus límits.
Dia 8. Qui em pot ajudar?
Dia 9. Les previsions meteorològiques i la vida.
Dia 10. Com faig una llista amb els meus objectius?
Dia 11. Què he de fer per acomplir els meus objectius?
Dia 12. Un dia és un quilòmetre de via ferría.

PREGUNTES A FER-NOS

-          Per a què em servirà un pla estratègic?
-          En quins àmbits puc aplicar els plans estratègics personals?
-          Quan s’ha de fer un pla estratègic?
-          S’ha de tenir sempre un de sol o s’ha d’anar renovant?
-          Per a qui és un pla es tratègic? Pot ser individual? Es pot fer en parella? I en família?
-          Amb qui es fa un pla estratègic? Cal un dinamitzador extern? O el llibre és el dinamitzador?
-          Quin és el millor moment per fer-lo? Quantes sessions calen?
-          L’hem de fer a casa? On s’ha de fer?
-          Un pla estratègic s’ha de complir fil per randa?

ASPECTES A TENIR EN COMPTE

-          Què és un pla estratègic? És un full de ruta.
-          Cadascú de nosaltres és el director general de la meva vida societat limitada.
-          Quina és la nostra destinació, què volem fer.
-          Un pla estratègic obliga a treballar per allò que es vol.
-          Si un pla estratègic funciona en les empreses també funciona en les nostres vides.
-          Els plans estratègics donen el valor necessari per a fer canvis en la vida.
-          Un pla estratègic no assegura el nostre somni però ens posa en la pista d’aconseguir-lo.
-          Resulta fonamental no tenir por.
-          Que vull fer els propers anys? Què vull fer en la vida? Com vull ser d’aquí a cinc anys?
-          No cal haver fer abans plans estratègics d’empresa.
-          Fer un pla estratègic demana temps.
-          Començar un pla estratègic és saber renunciar a tot allò que no resulta fonamental.
-          Si la missió no descriu el sentit que es dóna a la vida no tindria prou volada per donar l’alè que es necessita.
-          Per elaborar la missió t’has d’imaginar com seràs d’aquí a uns anys.
-          El que resulta fonamental és que la visió ens porti uns anys enllà.
-          En la teva visió se t’ha de veure molt feliç.
-          Els valors donen la força per a tirar endavant el dia a dia.
-          L’objectiu de l’anàlisi és fer surar els punts forts i els febles.
-          Si una debilitat queda amagada no es podrà convertir en un encàrrec i no es podrà superar.
-          Per arribar a una nova situació el més corrent és que es tingui més punts dèbils que forts.
-          Sempre hi ha algú que em pot ajudar a aconseguir el que desitjo.
-          He de pensar persona a persona que em podria ajudar en alguna cosa en relació a les meves visions.
-          Els factors crítics vénen a ser les previsions meteorològiques de la vida.
-          Sobre els factors crítics no tinc capacitat d’incidència directa però els he de tenir al cap.
-          La llista dels objectius estratègics em marca la direcció que he de seguir i la llista dels objectius operatius em dóna les pistes concretes per a no perdre’m.
-          Cada objectiu operatiu ha de tenir associada una sèrie d’accions.
-          Qualsevol objectiu implica una sèrie d’accions que el fan possible.
-          Els plans no els aconsegueixo per tenir bons objectius, els aconsegueixo perquè vaig fent una acció després de l’altra.
-          No em puc dedicar a posar en marxa totes les accions de cop. S’han d’ordenar en el temps.
-          Les accions s’han de valorar en si són importants, són urgents o són possibles.
-          Per a saber si estic portant a terme les accions quan toca, les agrupo en períodes de sis mesos.
-          Aquesta agrupació de les accions en paquets que s’han de realitzar cada sis mesos també em permet avaluar el pla cada mig any.
-          El seguiment any rere any del pla permet comprovar quan cal tancar un pla i obrir-ne un altre.
-          No es fa un pla i es deixa en un calaix. Tampoc no es fa un pla i s’executa fil per randa.
-          S’ha de tenir per escrit la missió, la visió, els valors, els grups d’interès, els factors crítics i els objectius.
-          Has de fer un pla estratègic però no l’has de tenir present cada hora de la teva vida.
-          Convé que els plans es vagin adequant a allò que penses en cada moment de la teva història personal.
-          Fer el camí plegats requereix també voluntat d’acordar els plans estratègics personals.
-          L’estratègia et dóna un camí, però no un camí qualsevol, sinó el camí que has de triar d’entre tots els camins possibles.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada