Publicidad

dijous, 12 de novembre de 2015

Les emocions: el nostre turisme interior (Marta Garcia)



No sé si algú t’ho ha dit mai... Ets un hotel. I saps qui és la teva clientela? Doncs les emocions. Vigila que no hi hagi moltes a la vegada, o et poden provocar emboirament emocional.

Com a bon professional del sector, és essencial que ofereixis un tracta personal a cada emoció turista que et visiti. T’agradin o no, observa-les una a una: el seu caràcter i com afecta la seva conducta al funcionament del teu hotel. Si no respecta la teva filosofia personal, fes-la fora. Però mai la ignoris, fent veure que no és hoste teva. Si no la registres com cal, es convertirà en una emoció fantasma, instal·lant-se il·legalment en una de les teves habitacions. Inadvertida pel servei de neteja, convertirà la seva cambra en un niu d’escombraires i pudor, originant-te una malaltia física, i tu entrar en una temporada baixa.

Jo m’he especialitzat en les emocions positives pel benestar mental i físic que m’aporten. I parlant de beneficis, he descobert que no es mouen per ofertes, van allà on hi ha un ambient agradable i bon rotllo. Les fidelitzo fent-les sentir com a casa, amb un clima emocional saludable, o mostrant el meu afecte amb un regalet sorpresa de benvinguda. I tu, que sols escampar: somriures i rialles o celles arrufades?

Ah, i recorda que les emocions, com a turistes que són, van i venen. Quan et sentis trist, plora el que necessitis, i recordant que és temporal. Digues prou a la tristesa, desviant la teva atenció cap aquelles activitats, persones o coses que et fan sentir bé i així retrobar-te de nou amb el teu equilibri emocional. I no pretenguis forçar l’alegria a quedar-se aquí per sempre... només gaudeix-la intensament quan estigui en tu. Ella valorarà si val la pena prolongar la seva estada o sovintejar-te més. Veuràs com t’augmentaran les reserves procedents de la regió de la positivitat i, alhora, t’allargaran la teva temporada alta.

Què et semblaria unir els nostres hotels creant la ruta turística anomenada “Bon Rotllo” per a fer a la joia l’entusiasme, l’oportunisme i companyia els nostres clients assidus.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada