Publicidad

dimecres, 21 de juny de 2017

Decàleg sobre l'estudi a casa

Tots tenim necessitat d'ajudar als nostres fills a realitzar els seus deures i a que aprofiti millor els seus recursos per a l'estudi. En el llibre de Juanjo Fernández, que he resenyat també en aquest bloc hi ha un decàleg de deu punts amb aquests punts i que és el següent:


  1. Confiaré en l’escola que he triat per a l’educació del meu fill. Per això en comunicaré amb el tutor a través de l’agenda i les entrevistes, i no desautoritzaré la feina dels mestres i professors.

  1. M’interessaré per tota la persona del meu fill, no només pels seus deures. Per això dialogaré amb ell tant com calgui, i intervindré sempre que calgui: amb rigor, paciència i bon humor.

  1. Consideraré l’estudi un procés valuós per al coneixement, la realització personal i la preparació per al futur. Per això contribuiré a proporcionar al meu fill un entorn adequat per estudiar i promouré amb les meves paraules i els meus actes la curiositat intel·lectual, la lectura i la creativitat.

  1. Em recordaré que no són els meus deures ni els meus exàmens: és el meu fill i són els seus deures i els seus exàmens. Per això comptaré amb el meu fill en l’elaboració d’un pla d’estudis personal, realista, flexible, escrit i visible, i li exigiré que compleixi el seu compromís.

  1. Seré constant en l’aplicació d’un programa d’estudi, però renunciaré a imposar els meus mètodes si els del meu fill són eficaços. Per això confiaré en tota la meva experiència i els meus recursos i els posaré a disposició del meu fill perquè pugui fer-ne ús.

  1. Ajudaré el meu fill en tot allò que ell no pugui fer per ell mateix, procurant que aprengui en el procés, i així vagi esdevenint més autònom. Per això evitaré la temptació d’impedir que el meu fill assumeixi les seves responsabilitats.

  1. Recordaré que jo vaig cometre errors, que de vegades sóc incoherent i que tinc una història pròpia en relació amb l’estudi. Per això acceptaré que el meu fill pot cometre els seus propis errors, el poden influir les meves incoherències i pot heretar trets del meu caràcter.

  1. Seré conscient del poder del reforç positiu. Per això valoraré tots els esforços, tota la bona feina del meu fill, i tots els seus bons resultats.

  1. Demanaré ajuda sempre que la necessiti i l’acceptaré quan me l’ofereixin. Per això estaré obert a compartir la meva experiència amb altres pares i mares.

  1. Creuré en la força de l’estimació pel meu fill. Per això confiaré en que seré capaç de trobar les millors maneres d’ajudar-lo eficaçment estudiar perquè visqui amb entusiasme el seu aprenentatge i l’aprofiti amb ganes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada